Autoworld

Reviews
4.6/5 (9064 Google reviews)
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Autoworld is located in the halls of the Cinquantenaire Parc, one of the pearls of our architectural heritage in the heart of Brussels.

Autoworld has one of the largest car collections in Europe, with more than 250 vehicles. It traces the history of the automobile.
  • Train: Merode station or Brussels-Schuman station.
    Metro: Merode or Schuman Line 1 & 5.
    Tramway: Merode line 81 - 83.
  • 1,5 Merode

Autoworld is a prestigious venue, an iconic museum in the Parc du Cinquantenaire for a unique immersion in the history of the automobile and the evolution of vehicles through time... Themed areas explore a spectacular century of technological development. 300 cars are on display. Go there by train!

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  • Print out your Discovery Ticket or present the PDF on your smartphone screen when you check in on the train.
  • Enjoy your trip to Autoworld!
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  • Opening times

    07/11/2023 - 03/12/2023: * monday, tuesday, wednesday, thursday, friday and saturday: from 10:00 to 17:00 * sunday: from 10:00 to 18:00

  • Price

    Enfants: 7,00 € - Normal: 15,00 € - Seniors: 13,00 € - Etudiants: 11,00 €

C’est en 1923, qu’est apparu pour la première fois sur une voiture, le logo octogonal de Morris Garages. On le doit au “fantasque” Cecil Kimber qui, à lui seul, créa la marque MG, une sorte de branche sportive de Morris, dont il était le directeur des ventes. La marque deviendra rapidement l’emblème de la quintessence de la voiture de sport britannique. D'abord créée sur des modèles Morris, Kimber fondera la MG Motor Company en 1930 et suivra sa propre voie, avant que Morris, puis BMC (British Motor Company) et plus tard encore British Leyland ne rachètent la MG. Il n'y a pas de voitures de sport sans ambitions sportives, et MG ne fait pas exception à la règle. Avec des modèles comme la C-Type et la Q-Type, les victoires sportives se sont transformées en succès commerciaux. MG a connu un véritable essor après la Seconde Guerre mondiale, lorsque les troupes américaines de retour au pays ont littéralement importé l'engouement pour les voitures de sport aux États-Unis. Avant la Seconde Guerre mondiale, des modèles comme la Midget M et la Magnette K3 ont fait de MG un nom établi dans le domaine des voitures de sport. La TC Midget, la TF et surtout la MGA ont poursuivi ce succès peu après la guerre. La MG Midget lancée en 1961 est la petite cerise sur le gâteau. Lorsque la MGB a été lancée en 1962, son succès a été tonitruant. Avec plus d'un demi-million d'unités vendues, la MGB marquera à jamais l'histoire de la voiture de sport britannique, ainsi que l'histoire de l'automobile dans son ensemble. Jusqu'en 1980, la MGB sera la pierre angulaire sur laquelle reposera la réputation de MG et, par extension, de toutes les voitures de sport britanniques. MG entretient également un lien avec la Belgique à travers la MGB Coune puisque le carrossier belge du même nom a vendu 56 versions coupées de la MGB, avant que MG ne propose elle-même une version coupée de la MGB. Le footballeur belge Paul van Himst conduisait une MGB bleu clair décapotable ? Lorsque Jan Mulder, joueur vedette néerlandais et analyste de football, aujourd'hui mondialement connu en Belgique, rejoint Anderlecht en 1964, il demande une MGB en guise de rémunération dans son contrat. Mulder l'a fièrement garée à côté de la MGB de son collègue Van Himst. Aujourd'hui encore, Paul Van Himst taquine Jan Mulder en lui disant qu'il a dû payer lui-même sa MGB. Par la suite, les choses se sont rapidement dégradées pour l'ancienne et fière MG. Une mauvaise gestion, des modèles peu excitants et un public moins attiré par les voitures de sport ont fait que le logo octogonal a survécu jusqu'au 21e siècle, mais sans grand éclat. La MGF lancée en 1995, alors sous l'aile de BMW, revient brièvement à l'ancienne recette à succès d'une petite voiture de sport légère et offre une petite renaissance de ce qui a fait la grandeur de la MG. La MG restera ensuite pendant un certain temps la branche sportive de Rover, mais là encore, le succès n'est pas au rendez-vous. En 2006, MG a été rachetée par le Nanjing Automobile Group et, peu après, par SAIC Motor. Ce groupe chinois lance de nouvelles MG en 2007, la première nouvelle MG n'arrivant en Europe qu'en 2011, la MG 6. Entre-temps, MG se lance également sur le marché de l'électrique, avec la MG ZS EV, entre autres. En bref, les 100 ans de MG, la quintessence de la marque britannique de voitures de sport, seront célébrés avec une rétrospective des modèles à Autoworld du 7 novembre au 3 décembre.

  • Opening times

    08/12/2023 - 25/02/2024: * monday, tuesday, wednesday, thursday, friday and saturday: from 10:00 to 17:00 * sunday: from 10:00 to 18:00

  • Price

    Seniors: 13,00 € - Normal: 15,00 € - Enfants: 7,00 € - Etudiants: 11,00 €

Porsche. Is there any other brand of car that makes people dream any harder? For 75 years Porsche has been building dream cars. Following up the exhibitions 'Porsche - Electric to Electric' in 2013 and 'Porsche 356 - 70 Years', Autoworld continues its successful cooperation with Porsche Belgium and the Porsche Museum in Stuttgart with a new and unprecedented collection of exclusive Porsches, thematically collected in a unique setting, taking you into Porsche's overwhelming dream world. In the process, the storytelling goes far beyond just the wonderful cars. In addition to the beautiful cars, the exhibition also focuses on the people behind the brand. People who, like Ferry Porsche, have never stopped believing in their dreams, achieving great things and bringing great ideas to life. The stories of international and Belgian personalities are highlighted in the various theme groups. Examples include Jacky Ickx, Johan Dirickx, Thierry Boutsen, Laurens Vanthoor, André Lotterer... Reality often begins with a dream. Every Porsche with a concept. Autoworld collected 9 Porsche concept cars never before exhibited in Belgium and shows them next to the production model. From the 984 that would become the 914, untill the Taycan prototype dreaming of an alternative future, passing by the 989 (Panamera project), the 959 Group B study, the 911 Vision Safari... And many other models next to these. Naturally, the 911 forms a separate theme within the exposition "Porsche, Driven By Dreams" with once again a unique collection covering the 8 generations of the illustrious Nine Eleven. "Porsche, Driven By Dreams" wants to show more than dream cars. The renowned Belgian street artist Vexx, known for his Porsche Vision Gran Turismo that will be present untill January 8th 2024, will be on site exclusively on december 7th and 8th for Autoworld with a Porsche themed animation. Another artist, renowned photographer Bart Kuykens, will exhibit his work, in which the Porsche 911 invariably plays a prominent role. 75 years ago, Ferdinand Porsche made his absolute dream come true by building his own dream car. That dream has since become history. From the very first 356 "Gmund," built in a barn in the village of the same name in Austria, to other classics that have helped turn Ferdinand Porsche's dream into reality. Other brands can only dream of Porsche's success in motorsports. Porsche invariably gives its opponents a proverbial nightmare. The 991 RSR, 991 GT1, 919 Hybrid and Formula E Gen 3 are just some of the racing cars on display that have made Porsche the most successful racing car brand. Of course, the Belgian input is not forgotten with racing cars driven by such legendary drivers as Jacky Ickx, Thierry Boutsen and Laurens Vanthoor. It was Jacky Ickx who made Porsche dream about the famous Dakar Rally. A dream that once again came true with the Rothmans coloured 959, among others. Porsche honors the successful Dakar models with the recent 911 Dakar passing by the D'Ieteren coloured 911 GT3 rally and the 953 Dakar. Autoworld honors Porsche's successful Dakar past in a separate, gritty universe of the expo. Young visitor's dreams are given free rein in the separate area set up for kids' workshops where they can build the Porsche of their dreams using Lego bricks. A life-size Lego-Porsche will be on display in order to inspire the young Ferdinand Porsches. And with the racing simulator the next Porsche Le Mans winner might be discovered. During the three-month expo "Porsche, Driven By Dreams" Autoworld's permanent collection remains on display. Of course, the 'Bagnole' restaurant will also remain open to the public, as will the museum shop with an extensive Porsche collection, ideal for the holidays.